نانومحصول ایرانی؛ پیش‎بند مطب

شرکت سبز محیط نانو ارس موفق به تولید پیش بند مطب حاوی نانوذرات شده است. این محصول تجزیه و تخریب پذیر بوده و خواص مکانیکی آن بهبود یافته است.
 پیش‎بند مطب

امروزه با توجه به گسترش جمعیت و همچنین تنوع عوامل بیماری‌زا، فرایند درمان در محیط‌های بیمارستانی و کلینیک‌ها از اهمیت بالائی برخوردار است. محیط درمانی و ابزارآلات مورد استفاده در آن و پوشاک مورد استفاده توسط پزشک یا سایر افراد انجام‌دهنده فرایند درمان، نیاز به ضدعفونی شدن در شرایط مشخص دارند. یکی از انواع لوازم مورد استفاده توسط پزشکان یا پرستاران، پیشبندهای بهداشتی است.

این پیشبندها که معمولاً از جنس پارچه یا پلیمر هستند، در معرض تماس با مواد مختلف دارویی، آلودگی‌های محیطی و آلودگی‌های حاصل از درمان مانند خون یا ترشحات بدن افراد می‌باشد. به این دلیل پیش‌بند بهداشتی نیاز به شست و شو و ضدعفونی داشته و پس از دفعات مشخص استفاده از آن باید به عنوان زباله از محیط درمانی دور شود. قرارگیری این پیش بندها در محیط زیست می‌تواند منجر به انتقال بیماری‌ها شود، در نتیجه قابلیت تخریب این مواد و جذب در محیط زیست حائز اهمیت است.

برای رفع این چالش شرکت سبز محیط نانو ارس با استفاده از نانوذرات پیشبندهای بهداشتی تولید نموده است که مقاومت کششی زیادی دارد. استفاده از نانوذرات در تولید پیش‌بندهای پلیمری موجب قابلیت تخریب پیوندهای اتمی داخلی این مواد پس از مدت زمان مشخص شده و جذب آن در محیط را ممکن می‌کند.

این شرکت سه محصول نانویی دیگر را نیز تاکنون به بازار عرضه کرده است، کیسه‌های پلاستیکی مقاوم‌سازی شده با نانو، کیسه‌های پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم و همچنین کیسه‌های زباله بیمارستانی آنتی‌باکتریال محصولات نانویی شرکت سبز محیط نانو ارس هستند. این شرکت علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل کشور، صادرات این محصولات را نیز انجام می‌دهد به طوری که در طول یک سال گذشته ۱۲۰۰ تُن از این محصولات به کشور عراق صادر شده است. با توجه به اثرات مخرب پلاستیک‌های رایج بر طبیعت، این محصولات جذابیت زیادی در بخش صادرات دارند.

 

درباره شرکت سبز محیط نانو ارس

در منطقه آزاد  تجاری صنعتی ارس در حوزه تولید کیسه‌های پلاستیکی و ... به روش فیلم کشی در حال فعالیت است.

منبع مطلب
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.